Lorigen diví.pdf

Lorigen diví

Balmary, Marie

Sinopsis: «Nosaltres, els no religiosos, que procedim normalment de la ciència i  de diversos medis i moviments ben allunyats de les Esglésies, entrem en aquells textos amb interès i respecte. Desconfiant dels seus traductors i comentaristes, confiem en la seva mateixa lletra, convençuts que diuen molt més sobre l’home que parla que les teories científiques o les doctrines polítiques que abans havíem donat per bones.» Ni te.loga ni exegeta, la psicoanalista Marie Balmary ens proposa una nova lectura dels relats bíblics. La fidelitat estricta a la lletra, recuperant el que els segles han deformat, ens permetrà descobrir en la Bíblia l’adveniment del subjecte. El déu bíblic, que no exigeix submissió ni seguiment, es fa compatible amb l’afirmació del JO: l’ésser humà no és objecte sinó subjecte. En aquesta obra, Balmary no dubta a polemitzar hàbilment amb Darwin, Freud i Lacan, al mateix temps que qüestiona dos mil anys de tradició exegètica. Marie Balmary exerceix la psicoanàlisi a París. Als anys setanta, en acabar la carrera de psicologia, presenta una tesi sobre els fonaments  de la psicoanàlisi en què defensa una altra lectura del mite d’Èdip i  una manera diferent d’escoltar els pacients. Refusada per la Sorbona,  la publica com a llibre (L’homme aux statues, 1979). Després s’orienta cap als relats fundadors de les nostres civilitzacions, essencialment la Bíblia. Posa en pràctica un mètode de  lectura en grup dels textos en la seva llengua original, de manera semblant al que permet fer la psicoanàlisi. Exposa aquestes recerques en tres obres: Le sacrifice interdit (1986), La divine origine (1993) i Abel ou la traversée de l’Eden (1999). En el seu darrer llibre, Le moine et la psychanalyste (2005), explica la seva trobada amb el monjo Marc-François, germà de Jacques Lacan, mitjançant una ficció dialogada. Amb la traducció al català d’aquest llibre (El monjo i la psicoanalista, 2007), Fragmenta va introduir l’obra de Balmary en l’àmbit hispànic.

L´origen de Roma ORIGEN MÍTIC DE ROMA. Els romans,fidels a la tradició,creien que Roma tenia un origen diví: per part de la deesasa Venus i per part del déu Mart. - En el primer cas, ...

6.67 MB Tamaño del archivo
9788492416127 ISBN
Lorigen diví.pdf

Tecnología

PC e Mac

Lea el libro electrónico inmediatamente después de descargarlo mediante "Leer ahora" en su navegador o con el software de lectura gratuito Adobe Digital Editions.

iOS & Android

Para tabletas y teléfonos inteligentes: nuestra aplicación gratuita de lectura tolino

eBook Reader

Descargue el libro electrónico directamente al lector en la tienda www.laserline-academy.org o transfiéralo con el software gratuito Sony READER FOR PC / Mac o Adobe Digital Editions.

Reader

Después de la sincronización automática, abra el libro electrónico en el lector o transfiéralo manualmente a su dispositivo tolino utilizando el software gratuito Adobe Digital Editions.

Notas actuales

avatar
Sofi Voighua

Gènesi, el primer llibre de la Bíblia, ens revela l’origen de l’univers: «Al principi, Déu creà el cel i la terra» (Gènesi 1:1). Déu va crear la vegetació, els animals i els primers humans: Adam i Eva. Ells eren diferents dels animals perquè els humans reflecteixen, fins a cert punt, les qualitats de Déu. 25/8/2011 · Alguien me podria explicar porfa. La expresión significa simplemente "originado en un dios". Por supuesto, que esas palabras gramaticalmente signifiquen algo no quiere decir que ese significado corresponda a algo que existe en la realidad.

avatar
Mattio Mazios

L´origen de Roma ORIGEN MÍTIC DE ROMA. Els romans,fidels a la tradició,creien que Roma tenia un origen diví: per part de la deesasa Venus i per part del déu Mart. - En el primer cas, ...

avatar
Noe Schulzzo

3 Juny 2020 ... Un estudi liderat per la UPC revela l'origen de dos fragments del ... un valuós testimoni de l'origen diví que s'atribuïa als meteorits a l'època ...

avatar
Jason Statham

En l’origen del mot hi ha algun so que està al voltant de l’experiència d’un referent. A partir 5 La rebuda de Hume en Herder per influència de Hamann ha estat notada per Berlin, I. (2008) El Mago del Norte: J. G. Hamann y el origen del irracionalismo moderno. Madrid: Tecnos, pàg. 89, 93, 117, 120, 175. Justinià, convençut de l’origen diví del seu poder, també es va encarregar de reforçar el paper de Constantinoble com a capital de la cristiandat. En aquest sentit, seguint la política iniciada per Constantí dos segles enrere, va promoure la construcció de nous fastuosos edificis, ...

avatar
Jessica Kolhmann

El dictador Cèsar feia al·lusió freqüentment a l'origen diví de la seva gens, com per exemple, en l'oració funerària que va pronunciar sobre la seva tia Júlia i en donar Venus Genetrix com a contrasenya a les batalles de Farsàlia i Munda, i els escriptors i poetes posteriors obsequiaven l’orgull i exaltaven l’origen diví de la organitzar la societat. Es rebutgen la monarquia de dret diví i, en general, les doctrines que atorguen el poder de manera arbitrària: • És el concepte central de la Il·lustració. Fa comprensible el món i també és una facultat humana que permet a les persones entendre’s entre elles: 2.